|
Mikko
|
 |
« Vastaus #25 : Marraskuu 19, 2007, 17:55:18 » |
|
Ihan hyviä pointteja. Todellakin kannattaa niiden kanssa jutella. Ja ehkä voisi lähestyä Vaasan nuorisotoimea myös plus muita, joilla sitä rahaa on näihin juttuihin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"I am not a number, I am a free man" -Number 6-
|
|
|
J.
Newbie

|
 |
« Vastaus #26 : Marraskuu 20, 2007, 00:48:57 » |
|
Pitäis jutella sellasten organisaatioiden edustajien kanssa, jotka on tehny jotain oikeen saman kokoluokan kaupungeissa. Kuten vaikka Seinäjoen Selmun edustajien kanssa. Mua ainakin kiinnostais tietää mitä siellä tehdään, mitä vanhassa Welmussa ei tehty.
Niin kauan ku tää kylä on Vaasa ei apua huolita Seinäjoen suunnalta millään elämän osa-alueella. Idea on kyllä helvetin hyvä mutta, Helvettikin jäätyy ja sulaa moneen kertaan ennen kuin Vaasassa myönnetään että Seinäjoki on onnistunut joskus jossain asiassa paremmin kuin Vaasa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
ove
|
 |
« Vastaus #27 : Marraskuu 20, 2007, 10:19:13 » |
|
Mä elän varmaan tynnyrissä tai jotain kun en oo ikikausiin kuullut S:joki/Vaasa -vastakkainasettelua missään muutakuin sitten nimimerkiltä J. Enkä ymmärrä kyllä miten se mihinkään edes liittyy tän topicin alla, ei tietysti niin etten ole itekin joskus aiheen ohi kommentoinut. Niinkuin nyt.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Mikael
|
 |
« Vastaus #28 : Marraskuu 20, 2007, 15:22:05 » |
|
Seinäjoella menee lujaa. Just rakennettiin eka hissitalo. Nyt siellä on koko seinämäki ajelemassa samalla hissillä.
Seinäjoella ei ole muuta hyvää kuin Provinssi, selmu ja eka hissitalo.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Henk-Shu
|
 |
« Vastaus #29 : Marraskuu 20, 2007, 15:50:46 » |
|
...ja hemmetin mukava ja hyvin toimiva rock-klubi --> Bar15. En mä Rytmikorjaamoakaan lähtis haukkumaan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"Getting a name on a record ain't shit. Anybody can do it, but there's a big difference between credentials & notoriety, and self respect through music." K.C
|
|
|
J.
Newbie

|
 |
« Vastaus #30 : Marraskuu 20, 2007, 16:39:09 » |
|
Mä elän varmaan tynnyrissä tai jotain kun en oo ikikausiin kuullut S:joki/Vaasa -vastakkainasettelua missään muutakuin sitten nimimerkiltä J. Enkä ymmärrä kyllä miten se mihinkään edes liittyy tän topicin alla, ei tietysti niin etten ole itekin joskus aiheen ohi kommentoinut. Niinkuin nyt.
Just just, enkös mä kuitenkin ihan lainannu edellistä kirjoittajaa ja kommentoinut idean hyväksi ja sitten nimimerkki Mikael alleviivas sen mun teorian siitä miksi se ei tuu onnistumaan aika selvästi oikeaksi. Niin kauan kun nimimerkki Mikaelin tyyllistä ajattelutapaa on liikkeellä ollaan varmaan aika kaukana siitä että Vaasan kaikki eri musiikkipiirit vetää yhtä köyttä ja lähtee kyselemään apua Seinäjoelta, voin olla väärässäkin tää on vaan mun mielipide jota ei tietenkään tarvi ottaa liian vakavasti.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Mikko
|
 |
« Vastaus #31 : Marraskuu 20, 2007, 17:19:54 » |
|
Mun mielestä nyt pitäis vaan siirtää ne kaikki ideat teoiksi muuten ei kenenkään kannata mitään edes sanoa. Ja Seinäjoki toimii ja pitää varmaan totutella siihen että menee tsekkaan keikkoja sinnepäin. Tuli Tuomo käytyä katsomassa rytmiksellä viime keskiviikkona oli oli ihan hyvä meno. Mahdollisesti lauantaina katsomaan varttibaariin Sydän Sydän ja Wiidakko, taisipa vielä olla yhteishintaan 3e, mikä on hulluutta. Vaasassa kun jengi maksaisi tuon hinnan ennemmin kaljasta jossain yökerhossa, missä rokkibändi ei pilaa tunnelmaa. Kiva huudatella vähän  Hahaa...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Mikael
|
 |
« Vastaus #32 : Marraskuu 20, 2007, 18:13:26 » |
|
Minkä ihmeen takia tässä nyt pitäisi ensinäkin pitää seinäjoesta tai saatikasitten lähteä pyytelemään "apua"? Osaamista tässä kaupungissa on enemmän kuin tarpeeksi mutta kaikki on kiinni vaan viitsimisestä..
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Mikko
|
 |
« Vastaus #33 : Marraskuu 20, 2007, 18:32:43 » |
|
No, musta se ei kyllä ole näyttö osaamisesta kun hommat on mennyt päin vittua kauan. Bar15 on hyvä näyttö osaamisesta  Hahaa, vähän lisää löylyä!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
J.
Newbie

|
 |
« Vastaus #34 : Marraskuu 20, 2007, 19:24:38 » |
|
Minkä ihmeen takia tässä nyt pitäisi ensinäkin pitää seinäjoesta tai saatikasitten lähteä pyytelemään "apua"? Osaamista tässä kaupungissa on enemmän kuin tarpeeksi mutta kaikki on kiinni vaan viitsimisestä..
Osaamista on toki monenlaista. Siinä vaiheessa kun ollaan saatu samaan joukkueeseen; suomenkieliset, ruotsinkieliset, popparit, rokkarit, räppärit, hevarit, mustasaarelaiset, laihialaiset jne. jne. jne. ja kaikkien kolmen jazz porukan tyypit, ei toki enää tarvi apua lähteä pyytelemäänkään koska sehän se meidän ongelma on aina ollut, ei mahduta samaan laatikkoon edes toistemme kanssa. Se Selmun ja Seinäjoen suuri salaisuus on poijjaat aina ollu tiukka joukkueena pelaaminen joka me ollaan toki aina tiedettykin. Sitä me ei osata ennenkuin joku sen tulee meille pajavasaralla päähän takomaan ja tähän vasara hommaan me tarvitaan apua ja paljon, niin paljon että Seinäjoelta ei niin suurta vasaraa löydy.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
|
Myyrä
|
 |
« Vastaus #36 : Joulukuu 09, 2007, 19:37:52 » |
|
Onko missään medioissa näkynyt uutisia, miten konkurssihakemuksen kanssa sitten lopulta kävi? Melkoinen hiljaisuus tällä rintamalla... Yo-lehdestä löytyi tällainen kolumni. Eipä tuossa mitään uutta asiaa ole, mutta kopioinpa silti tähän. Welmu – Rust In Peace? Vaasan ylioppilaslehti 08/2007 Hanna Valjakka
Vaasan elävän musiikin yhdistys Welmu teki arvokasta ja pyyteetöntä työtä Vaasan keikkaelämän ja yhtyeiden hyväksi. Yhdistys ylläpiti bändien hehkuttamaa keikkaympäristöä Club 25:sta ja paransi bändien harjoittelupaikkatilannetta Rockverstaalla. Miksi sitten Welmu ansaitsee Megadethin tuotosta lainaavan muistokirjoituksen? Koska viimeisten vuosien aikana järjestön toiminta ja julkisuuskuva pääsi ruostumaan kivijalkaan saakka ja sekin menetettiin Welmun jouduttua ulos klubin tiloista ja sille haettiin konkurssia. Aina on helppo osoitella kun ei itse tarvitse tehdä, johon monet ovat syyllistyneet. Itse kuitenkin tein yhteistyötä Welmun kanssa pariin otteeseen Jyrä-klubin järjestelyissä ja muutoinkin yhdistystoiminta muualla antaa hiukan näkökulmaa siihen, mikä toiminnassa todennäköisesti meni pieleen.
Tiedotus. Kuinka toimii organisaatio, jonka sisällä ei tiedetä kuka mistäkin on vastuussa ja jota yhteistyökumppaneiden on mahdotonta saada kiinni niin puhelimella kuin sähköpostillakin? Yritetty on. Kuinka ulkopuolinen keikkajärjestäjä saa tapahtumansa onnistumaan klubilla jos kysymyksiin vastataan kuukauden viiveellä? Kuinka pitäisi suhtautua siihen, että keikkamyyjä ei saa bändivastaavaa kiinni moneen kuukauteen? Tiedotuksen toinen puoli on keikoista tiedottaminen. Monesti jäi kuulopuheiden varaan, että ylipäänsä tiesi, mitä klubilla oli tarjota. Netti on täynnä ilmaisia keikkatietokantoja ja foorumeita tällaisen tiedon levittämiseen, puhumattakaan siitä, etteivät klubin omat sivut olleet ajan tasalla.
Sisäpiiri. Welmun toimintaa leimasi myös se, ettei apua otettu vastaan niissä asioissa, missä sitä tarjottiin. Mikäli uusi ihminen meni kokoukseen (jotka olivat yleensä ainut keino kommunikoida klubin kanssa), ei häneen välttämättä kiinnitetty mitään huomiota, ja kun tarjottu apu ei kelpaa ei varmasti tule mieleen tarjota sitä uudestaan. Sitten valitetaan, että homma pyörii samojen ihmisten selkänahalla, miksiköhän?
Rahat. Yhdistyksen rahankäyttöön on ulkopuolisen hyvin vaikea sanoa mitään. Mutta viitteitä on siitä, ettei laskuja peritty muilta toimijoilta ajallaan. Pienistä summista kasvaa iso reikä eikä Welmulla ollut lopulta varaa maksaa omia laskujaan tai esimerkiksi ostaa klubille juomia kulutuksen mukaan. Näin ollen kierre siihen, ettei rahaa tule lisääkään ihmisten jäädessä kuivin suin ja jopa toiseen ravintolaan, oli valmis.
Tehkää sitten itse. Näin voisi moni welmulainen kirjoitukseeni todeta. Mutta hyväksyttiinkö apua silloin kun sitä tarjottiin? Yritetty on. Monessa muussa elävän musiikin yhdistyksessä tai vastaavassa organisaatiossa hommat saadaan pyörimään ilmaistyövoimilla ja rahaakin saattaa jopa kirstuun jäädä. Olisiko organisaation toiminnan kriittisellä analyysilla voitu pelastaa Welmu jos korjausliike olisi vain tehty aiemmin?
PS. Ruostumisen si jaan kunniakkaasti lepoon siirtyy Kråklundin levykauppa. On sääli, ettei vaasalaisten kannatus tätäkään elinkeinoa kohtaan ollut riittävä. Luulenpa kuitenkin etteivät Kråklundin uskolliset kannattajat tule jatkossa pennosiaan kantamaan tavaratalojen levyosastoille. Onneksi nettikaupat on keksitty, mutta jotain surullista on siinä, ettei valikoimia enää pääse selailemaan silmät kiiluen ja kansilehtisiä tutkiskellen.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ida
Tukiryhmä
Hero Member

Piece of ass - Pala Taivasta
|
 |
« Vastaus #37 : Tammikuu 10, 2008, 21:29:16 » |
|
Kaikki muu oli kyllä vanhaa... Aika yllättynyt olin kyllä tuosta kokousjutusta. Jos joku tulee sinne uutena istumaan tuppisuuna, niin mitä asiaa tai kiinnostusta voi olettaa tällä olevan? Kyseiseltä henkilöltä en ole kyllä avuntarjontaa kuullut. Sain lähinnä sen kuvan, kun Jyräläiset tulivat kokoukseen, että heitä kiinnostaa vain ja ainoastaan oma keikkansa ja sen järjestelyjen sopiminen. Muuta ei ainakaan ääneen mainittu. Mutta joo, vikaan meni ja sille ei voi enää mitään. Welmua ei kuitenkaan vielä ole virallisesti julistettu konkurssiin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Alamaailma
|
 |
« Vastaus #38 : Tammikuu 13, 2008, 01:09:55 » |
|
Heippa lapset. Verottaja ei oikein tykkää jos verot jää ilmoittamatta. Tai muut hallinnolliset muutokset.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Lepakkoperkele
|
|
|
|
Mikael
|
 |
« Vastaus #39 : Tammikuu 13, 2008, 10:45:50 » |
|
No heippa hei aikunen (vaikka tuosta kirjoitustyylistä ei voi olla ihan varma että onko kyseessä aikuinen...)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
|
Mikael
|
 |
« Vastaus #41 : Tammikuu 15, 2008, 10:40:17 » |
|
No pitihän se arvata että kyseessä ei voi olla muutakun Paatrikin joku tuttu. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tamu Taaberman
Newbie

|
 |
« Vastaus #42 : Tammikuu 15, 2008, 10:40:59 » |
|
Yllättyisit jos tietäisit.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Mikael
|
 |
« Vastaus #43 : Tammikuu 15, 2008, 10:41:29 » |
|
Mutta halunko mä edes tietää  Edit: No niinpä tietysti. En mä edes oo yllättyny... 
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 15, 2008, 10:43:50 kirjoittanut Mikael »
|
tallennettu
|
|
|
|
|